
LA MIRADA DE JANE JACOBS I LA CIUTAT FEMINISTA
Sobre l’activitat
Què pensaria Jane Jacobs de la nostra ciutat si avui aixecàs el cap? Quines eren les seves idees i com podríem aplicar-les als nostres barris? Provarem de posar-nos les sabates de Jacobs en un recorregut pel barri de Es Coliseu.
En la seva tercera edició, el festival Open House Palma col·labora amb Jane’s Walks, moviment global de passejades urbanes gratuïtes guiades per ciutadans voluntaris inspirades en les idees de l’activista Jane Jacobs. A través del simple acte de caminar i xerrar, es pretén generar un espai per connectar, debatre i reflexionar sobre la ciutat. L’objectiu és crear massa crítica, pensar quin model de ciutat volem, redescobrir els barris i donar veu als ciutadans. Però, sobretot, disfrutar de la ciutat, de l’espai públic, conéixer els nostres veïnats i veïnades cara a cara, creant comunitat passejant.
Participants
Maria Gómez Llabrés
És arquitecta urbanista que desenvolupa plans i projectes d’ordenació territorial i municipal, projectes urbans i d’intervenció en l’espai públic. Aplica la mirada de gènere als coneixements tècnics en urbanisme per treballar en fer pobles i barris inclusius. Així mateix, és cofundadora del moviment Jane‘s Walk Palma i n’és una de les coordinadores.

