DE L’INFRAHABITATGE A LES CASES BARATES.

Parròquia de la Soledat 

(Carrer de Siquier, 18)

Divendres 21, a les 17h

Amb inscripció prèvia

Sobre l’activitat

      

De l’infrahabitatge a les cases barates. Un recorregut per l’habitatge obrer a principis de segle XX


Si vols conèixer alguns detalls sobre l’evolució de l’habitatge obrer a Palma, aquesta és la teva. Les condicions dels habitatgesde la població més humil o desfavorida a finals del segle XIX eren certament inapropiades. El creixement demogràfic i el desenvolupament industrial provocaren una mancança d’habitatge digne entre la classe obrera, que es desplaçà a Ciutat per treballar. Des de finals del vuit-cents, la necessitat d’habitatge econòmic centralitzà els debats del professionals i començaren a materialitzar-se alguns projectes que tractarien de donar solucions. Serà durant les primeres dècades del segle XX quan l’administració comenci a prendre mesures legals.

Coneixes com eren aquestes construccions? O quines foren algunes de les iniciatives? Sabries reconèixer alguns dels testimonis conservats? Vine i ho descobriràs.

Participants

Sandra Adriana Rebassa Gelabert

Historiadora de l’art i doctoranda de la Universitat de les Illes Balears. Ha treballat en diverses institucions museístiques de Mallorca en l’àmbit de la gestió de col·leccions. També al Servei de Suport Tècnic i Inventari de la Direcció General d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni de la Generalitat de Catalunya com a documentalista.

Actualment treballa com a gestora cultural vinculada a projectes d’estudi, catalogació i difusió del patrimoni arquitectònic de Mallorca.